Sidebar

Praeitą savaitę turėjome progą detaliau susipažinti su šiuolaikinės Kinijos visuomenės moterų įvaizdžiais doc. L. Poškaitės paskaitoje „Moteriškumo stereotipai ir nauji įvaizdžiai šiuolaikinėje Kinijoje: nuo perdėto moteriškumo iki androginiškumo“.

Paskaitoje sužinojome, kaip keitėsi moteriškumo sampratos ir idealai Kinijoje nuo XX a. devintojo dešimtmečio – kokie veiksniai įtakojo šiuos pokyčius ir kaip jie pasireiškė populiarioje bei oficialioje kultūroje.

M 1

Pranešėja paskaitą pradėjo pateikdama įvairius moterų įvaizdžius nuo „bendražygių moterų“, idealių moterų „funü妇女“ (moteris žmona ir motina), romantiško rytietiško tradicinę kinų kultūrą atliepiančio moters stereotipo iki neo-tradicinio „perdėm moteriško“, šeimyniško rytietiškos moters įvaizdžio. XXI a. pasaulis pasikeitė, o su juo ir moteriškumo samprata. Tuo metu Kinijoje pradėjo ryškėti androginiškos moters įvaizdis (zhongxing 中性). Šį įvaizdį sustiprino ir įtvirtino mados bei pramogų industrijos. „Padaužiškas“ moteriškumas prasidėjo su Li Yuchun 李宇春, kurio apraiškų galima išvysti ir šiandien.

M 5 Li

Moterų stiliui, elgsenai didelę įtaką daro moteriški žurnalai, kurie propaguoja šeimynišką ir valdingą moters įvaizdį.

Tikimės, jog paskaitos metu išsirinkote jums labiausiai patikusį moters įvaizdį, o gegužės mėnesio pabaigoje susitiksime virtualiai paskaitoje apie Kinijos vyrus ir vyriškumą.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos