Kinų keramikos meno šaknys siekia daugiau nei aštuonis tūkstantmečius – nuo kuklių rankomis lipdytų molinių indų neolito epochoje, kurie buvo įvairaus dizaino, spalvų, su gyvūnų raštais, dainuojančių ir šokančių žmonių atvaizdais, iki sudėtingos, išskirtinės keramikos, sužavėjusios pasaulį. Vėlyvojoje neolito epochoje išradus žiedimo ratą, keramikos indų formavimo įrenginį, buvo padėti Kinijos keramikos paveldo pamatai.
Kinų keramikos pradžią gan vaizdžiai vaizduoja pirmojo Qin imperatoriaus kape rasta Terakotinė armija, atskleidžianti ankstyvąjį šio amato meistriškumą. Šis palikimas apima visas dinastijas, per kurias vystėsi įvairūs stiliai ir technikos, ilgainiui formavusios kultūrinį šios meno formos suvokimą:
Tang dinastijos trispalvė keramika, pasižyminti ryškia geltona, žalia ir balta glazūra, atspindėjo Šilko kelio kultūrinę įtaką. Song dinastijos laikais buvo pradėtas plačiai degti porcelianas. Mėlynai baltas porcelianas, išpopuliarėjęs Yuan dinastijos laikais buvo dar labiau ištobulintas Ming dinastijoje, ypač globojant Dzingdedženui Jingdezhen 景德镇 – porceliano pramonės epicentrui. Šis istorinis miestas šimtmečius buvo keramikos gamybos priešakyje ir tapo meistriškumo ir naujovių branduoliu.
Ming dinastijos pabaigoje ir Qing dinastijos pradžioje suklestėjo penkių spalvų dirbiniai ir žavinga dažyto emalio technika. Taigi, bėgant amžiams kinų keramika keitėsi, evoliucionavo kartu su besikeičiančiais skoniais.
Šiais laikais atgimsta ne tik porceliano, bet ir tradicinių keramikos stilių gamyba, kelianti susižavėjimą ne tik Kinijoje, bet ir visame pasaulyje.
Norite giliau pasinerti į keramikos pasaulį?
Kviečiame jus iš arčiau pažinti kinų keramiką kūrybinėse keramikos dirbtuvėse. [Atsiprašome, registracija baigta]
Vadovaujant menininkei ir keramikei Solveigai Gutautei, šiose dirbtuvėse suteikiama reta galimybė ne tik susipažinti su kinų keramikos istorija ir ypatumais, bet ir patiems pasigaminti meno kūrinį.
Tai ne tik vienas seniausių amatų ir meno formų, bet ir raminantis, kūrybiškas bei malonus darbas su moliu. Gražiai pagamintas ir skoningai suformuotas keramikos dirbinys įamžina istorijos ir gyvenimo fragmentus. Savo mažame korpuse sujungęs tapybą, poeziją, kaligrafiją, skulptūrą, jis taip pat yra žinių nešėjas, integruojantis viską į vieną visumą, nesvarbu, ar tai senovinis, ar šiuolaikinis, kinų ar užsieniečių, vientisas ar dalinis, mokslinis ar estetinis kūrinys.
Šių dirbtuvių tikslas – skatinti gilesnį keramikos procesų pažinimą, jų pritaikymo galimybes kūrybos procese.